Mudah ke Mudah.my ni?


Siapa yang ada pengalaman buat jualan kat eBay atau lelong.com.my, mesti tak ada hal nak jual barang kat Mudah.my kan?

Aku ni masa je tak ada nak fokus kat Mudah.my, jadi aku pass kerja-kerja menjual kat wife aku. Dia je pakar dalam bab-bab menjual dan deal dengan customer ni.

Aku kalau boleh nak minimakan komunikasi audio (bercakap dalam telefon), sebab tu aku fokus eBay. Yang menarik aku nak share kat sini, kebanyakan barang yang wife aku jual adalah barangan yang dah dipakai.

Mana-mana barang yang rasa tak guna, tak muat dan tak diperlukan lagi, dia akan jual di Mudah.my. Hasil dari jualan tadi, dia akan guna untuk beli barang lain. Jadi, kat rumah aku ni tak ada istilah barang lebih muatan atau tak muat ruang.

Macam dalam gambar yang korang tengok ni, ni antara barang yang dilist dan berjaya dijual. Salah satunya, katil baby yang kitaorg dapat free dari jiran dan disebabkan anak aku tak nak dah tidur dalam tu, so kitaorg dengan relanya beri kepada orang lain dengan harga yang berpatutan. Hehehe.

Sepanjang pemerhatian aku, Adakah orang Malaysia suka shopping barang terpakai kat Mudah.my. Betul ke?

Anda mungkin berminat

mudah.my

Fikir Saja